Сценарій виступу агітбригади «Екологічний бумеранг»

На сцені - лісна галявина: дерева, квіти, чути спів пташок. Гуляє дівчинка, яка не турбується про оточуюче середовище: зриває квіти, кричить, лякає пташок.

Голос за сценою: SOS… SOS…

Дівчина: Хто там ще блукає?

Голос: SOS… SOS… Я – Земля. Я – Земля.

Я мільярди літ жила,

А тепер поранена, вся у ранах я.

Людина підкоряє природу.

Вона створює все нові й нові хімікати,

Які знищують комах, тварин, отруюють воду…

Я вмиваюся кислотними дощами.

Нові технології роздирають моє тіло.

Доволі, люди, схаменіться!

Огляніться, благаю вас!

Все задумано мудро в природі –

Жити усьому в мирі й згоді.

Дівчина: Чого розкричалася? Навколо всього багато. Ось вирву квітку, нічого не станеться, нова виросте, ще красивіша. Полякаю пташок, нічого не станеться, ще більше прилетять. Кину пляшку, нічого не станеться, перегниє. Кричить, турбує, не дає спокійно відпочити і поспати (задоволено) на природі (лягає під деревом і засинає).

Сон дівчини

(на сцену виходить продавець повітря)

Продавець повітря: Продаю чисте гірське повітря! Купуйте живу воду! Остання жива вода на Землі! Парасольки від кислотних дощів для всіх і для кожного! Купуйте протигази! Тільки вони спасуть вас від забрудненого повітря!

(на сцену вибігають учні)

1 учень: Парасолька від кислотного дощу?

2 учень: Жива вода?

3 учень: Чисте повітря? Протигази? Це ж бабусині казки…

Продавець повітря: Ні, діти, це все не казки, це сумна статистика. Ще трохи і на Землі не залишиться ні краплини справжньої чистої води, котру я називаю живою! А за один вдих скоро доведеться платити таку ціну!

1 учень: Яку ж?

Продавець: Навіть страшно вимовити… Ціною всього може стати людське життя! Наше і наших дітей.

2 учень: Вона знущається з нас! Яка нісенітниця! Нові хустинки від смогу, парасольки від кислотних дощів, протигази…

Продавець: Так-так, чудові парасольки від кислотних дощів..

3 учень: Та вона божевільна!

4 учень:Повітря о-о-о-он скільки! А води? Пий - не хочу. І все безкоштовно!

1 учень:Ходімо, не має чого з нею розмовляти!

2 учень: На наш вік вистачить!

Продавець: А після вас?

3 учень:Що буде після нас, нікому не-ві-до-мо!

4 учень:Після нас хоч потоп!

Продавець: Люди, невже вам не страшно?

(гуркоче грім, чути шум дощу)

Продавець: Ось… Я ж казала, кислотний дощ!

1 учень: Накаркала!

2 учень: Не може бути.

Продавець: Швидше беріть парасольки, накидки, хустини! Це страшний дощ: від нього шкіра стає чорною, життя згасає… .

(діти підбігають до продавця і починають розбирати парасольки, накидки, протигази... )

Дівчина: (прокидається і підходить до всіх): Що тут відбувається? Я, мабуть, сплю. Ущипніть мене.

3 учень: Мені страшно..

Продавець: Страшно… Скоро лише в кіно можна буде побачити світанок й присмерки, лише в музеях збережеться чисте повітря й жива вода, ранкова роса і грибний дощ. Та хто буде ходити в такі музеї?

4 учень: А сонце?

5 учень: Невже зникнуть птахи?!

1 учень: І ми ніколи не побачимо пролісків?

5 учень: Не вдихнемо аромат конвалій?

2 учень: Як це так? Це несправедливо! Невже я ніколи не побачу райдугу?

(вибігають зі сцени)

Дівчина: Я не зрозуміла чого всі галасують? Проблему знайшли ха-аха-ха.. У нас в Зміївському районі все о’кей. Птахи співають, світанки є , райдуга є, квіти є. Сьогодні бачила оцими очима.

(виходять учні в темних накидках)

1 учень: Як все нормально? Ти що тільки проснулась від глибокого тисячолітнього сну?

Дівчина: Я, взагалі - то, спала але недовго. А що в нас трапилось?

2 учень: Тобі невідомо, що в Зміївському районі зберігаються близько 26 - ти тонн непридатних до використання отрутохімікатів – пестицидів? І якщо вони найближчим часом не будуть вивезені, то існує небезпека зараження ґрунту і підземних вод.

3 учень: А постійне спалювання листя мешканцями району? Всім відомо, що при спалюванні одного кілограма листя згоряє добова норма кисню, котрий потрібен людині, та ще й а атмосферу виділяються такі шкідливі речовини як свинець, бензапірен, які можуть викликати не тільки захворювання органів дихання, алергічні реакції, а навіть рак.

4 учень:А вплив на оточуюче середовище Зміївської ТЕС? Хоча останніми роками була здійснена реконструкція очисних споруд, що дозволило зменшити викиди забруднюючих речовин, але тільки зменшити, а не припинити повністю.

5 учень: А всім відоме за містом сміттєзвалище, яке не відповідає жодним санітарним нормам? А особливо влітку, коли воно постійно горить, жителі Змієва задихаються від отруйних газів.

1 учень: А водні ресурси хіба не потребують посиленої уваги? В основному на стан водних об’єктів району впливає народно – господарська діяльність. І які ми бачимо водойми?

(чути шелест лісу)

2 учень: А ліси - гордість Зміївщини? Чи не змінюються вони останнім часом?

Чи не зменшується видове різноманіття рослин та тварин? (звуки природи)

6 учень: Люди, що ви робите з лісами?

Слухайте! До вас він шелестить!

Від руки байдужої, від хамів

Просить захистить!

Як не буде лісу, звірів, птиці –

Стане світ вас пусткою карать!

В очі внукам як тоді дивиться?

Що у відповідь ви внукам

Зможете сказать!

Дівчина: Хто в цьому винен?

Всі: Людина.

Дівчина: Рятуйте! Що ж робити?

3 учень: Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду –

В морях, океанах, в малих і великих річках.

4 учень: Рятуємо рідкісних птахів – не всі ще породи,

А ті, що зникають в полях, у лісах , у лугах.

5 учень: Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти.

Рятуєм світанки – від кіптяви, гару й димів.

Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти.

6 учень: Рятуємо вулицю від голосних двигунів.

Рятуємо землю. А також рятуємо небо.

Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив.

1 учень: Рятуємо ніжність… Від кого рятуєм? Від себе

Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.

Дівчина: А я знаю, що в нашому районі створений Національний природний парк «Гомільшанські ліси».

6 учень: Так. Гомільшанські ліси – унікальне місце. І хоч відлік існування Національний парк веде лише від 6 вересня 2004 року, а саме тоді Президент України підписав Указ про його створення, поселення тут були ще 5 тисяч років тому.

4 учень: На території парку зустрічаються багато рідкісних рослин, серед яких – 24 червонокнижні види. Там можна побачити і реліктовий хвощ великий, - рослину, яка є ровесником мамонтів.

2 учень: Основним завданням парку є збереження і примноження природних ландшафтів, науково – дослідницька робота, а також еколого – просвітницька робота. В рамках останньої і було відкрито екологічну стежку.

Дівчина: А що можемо зробити ми для поліпшення екологічного стану? Що може зробити кожна людина?

( виходить Природа в зеленому вбранні, чути звуки природи)

Природа: Насаджувати дерева, кущі, охороняти рідкісні рослини. Хай вашим гаслом стане вислів «Посадив дерево? Посади ще одне».

Учень 1: Розчищати джерела, які є біля вашого міста.

Учень 2: Не спалювати листя і не дозволяти іншим.

Учень 3: Постійно приймати участь в місячнику «Зелена весна»

Учень 4: Виступати з лекціями, повідомленнями про екологічний стан вашого міста.

Дівчина: Грандіозні речі – створюються грандіозними коштами – одна Природа - створює Велике - задарма. Тож давайте будемо берегти те, що поряд з нами. Один з кращих проявів людського характеру – любов до природи. Чи може бути щось красивіше за квітку, що розкриває назустріч сонцю свої пелюстки, чи може бути щось чарівніше від тендітних пелюсток, що тягнуться до сонця вкриті, мов кришталеве намисто, краплинками ранкової роси.

Я зірвав квітку – і вона зів’яла.

Я впіймав жука і він помер в моїх руках

Тоді я зрозумів – що до прекрасного можна доторкнутися лише душею…

Тож не поспішайте знищувати все, що навколо нас, те що подарувала нам Природа.

Природа: Все на Землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти – лише її частинка.

Та частка – невелика і залежна.

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба й віддавати,

Коли надалі хочеш царювати.

Гра-вікторина «Біогеографічна мозаїка» ( для учнів 7 класів)

Мета: розширити і поглибити знання учнів з біології, екології, географії; стимулювати творчу активність учнів, розвивати навички міжособистісного спілкування, формувати інтелектуально розвинену особистість; формувати дбайливе ставлення до природи, почуття відповідальності за стан довкілля.

Обладнання: чорна скринька, аркуші паперу, олівці, картопля, капуста, цибуля, морква, дзвіночки, магнітофон, мелодії до пісень «Гаї шумлять» (муз. М. Майбороди), «Дзвенить у зорях небо чисте» (Д.Павличко), «Зоре моя вечірня» (Т.Шевченко), романс «Чари ночі» (О.Олесь) та інші.

Девіз гри: «Гра – це творчість.

Гра – це праця».

Гра – вікторина «Біогеографічна мозаїка» проводиться як позакласний захід, у якому беруть участь по 1 команді знавців (6 учнів) від кожного 7 класу. Команди формуються за декілька днів до проведення вікторини. Гру проводить ведучий та декілька помічників. У ролі ведучого може бути як учитель, так і добре підготовлений учень. На початку гри ведучий оголошує правила гри та перелік конкурсів.

Правила гри.

1.Уважно слухайте, який час відведено для кожного конкурсу та як він буде оцінений.

2.За готовність команди відповідальність несе капітан. Капітан за допомогою дзвоника сповіщає, що команда готова відповідати.

3.На запитання відповідає один із членів команди.

4.За порушення зі сторони вболівальників з команди знімають 1 бал.

Перелік конкурсів.

1.Розминка.

2.Конкурс розумників.

3.Конкурс кросвордистів.

4.Конкурс для вболівальників: «Відгадай мелодію».

5.Конкурс «Давайте поміркуємо».

6.Конкурс для вболівальників: «Поетичні нотки».

7.Конкурс «Чорна скринька».

Ведучий: Сьогодні ви побачите найцікавішу гру знавців біології та географії серед учнів 7-х класів. Кожний клас вибрав найкращу команду, команду, яка знає відповіді на будь – які запитання. І вболівальники не будуть нудьгувати. Для них ми підготували декілька конкурсів. Своєю участю вони зможуть допомогти улюбленій команді наблизитися до перемоги. Оцінювати відповіді гравців та вболівальників буде вельмишановне журі. (ведучий знайомить присутніх з членами журі)

І так починаємо нашу гру. Перший конкурс «Розминка». Командам пропонується 4 конверта з аркушами, на яких надруковано по 10 запитань. Кожна команда вільно вибирає 1 конверт. Ведучий зачитує запитання з конверта. На кожну відповідь відводиться не більше 2 секунд. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Запитання для 1-ої команди.

1.Який острів говорить, що він скоро загине? (Рухну)

2.Кровосисні кільчасті черви. (п’явки)

3.Які гори в Африці мають назву збірника карт? (Атлас)

4.Збудник малярії. (малярійний плазмодій)

5.Яку країну носять на голові? (Панама)

6.Яке ракоподібне живе на суші? (мокриця)

7.Який найбільший плазун живе в наш час на землі? (крокодил)

8.Назва молюска і корабля капітана Немо. (наутілус)

9.Місце, де бере початок річка. (витік)

10.Які квіти «плачуть» перед дощем? (бальзамін)

Запитання для 2-ої команди.

1.Який материк повністю вкритий льодовиками? (Антарктида)

2.Листок якої водної рослини, може витримати вагу близько 30 кг? (вікторія амазонська)

3.Як називаються сезонні вітри? (мусони)

4.Як називається доросла комаха? (імаго)

5.Область низького тиску. (циклон)

6.Який павук живе у воді? (павук - сріблянка)

7.Найбільша річка України. (Дніпро)

8.Найбільший із ракоподібних. (кальмар)

9.Яку назву має головна вулиця столиці нашої країни? (Хрещатик)

10.Найбільший з птахів, який не літає. (страус)

Запитання для 3-ої команди.

1.Одноклітинний збудник дизентерії.(дизентерійна амеба)

2.Які вітри не змінюють свій напрямок на протязі року? (пасати)

3.Найбільші комахи в світі. (богомол-26 см.,жук-геркулес-12 см.)

4.Назвіть 4 різнокольорових моря. (чорне, червоне, біле, жовте)

5.Кліщ-паразит людини, який дуже розповсюджений останнім часом.(коростяний свербун).

6.Найбільший океан. (Тихий).

7.Який плід тропічного дерева має назву птаха? (ківі).

8.Скільки меридіанів можна провести на глобусі? (безліч)

9.При зустрічі з якою комахою люди аплодують? (міль)

10.Небезпечний для людини морський хижак. (акула)

Запитання для 4-ої команди.

1.Який острів говорить про те, що він спортивний одяг? (Ямайка)

2.Отруйні павуки України.(каракурт, тарантул)

3.Скільки екваторів можна провести на глобусі? (один)

4.Яка тварина є героїнею медичної емблеми? (змія)

5.Кільчасті черви, які вживаються в їжу аборигенами Тихоокеанських островів. (палоло)

6.Найбільший водоспад у світі. (Анхель у Венесуелі)

7.Хто з поліпів живе на панцирі рака-самітника? (актинія)

8.Найбільша річка Харківської області. (Сіверський Дінець)

9.Найбільший павук. (птахоїд).

10.Який острів називають заповідником хамелеонів? (Мадагаскар).

Ведучий. По підсумкам розминки ми бачимо, що команди відмінно підготовлені, добре орієнтуються у всіх розділах географії та біології тварин і рослин. Але чи зможуть вони розпізнати по опису тварину або рослину? Чи зможуть вони розпізнати кліматичний пояс або океан? Зараз ми це перевіримо.

Починаємо конкурс розумників. Кожна з команд отримує аркуші на яких надрукована характеристика певного живого організму і географічного об’єкту чи кліматичного поясу. Командам необхідно за 1 хв. їх відгадати, підписати на аркуші. По закінченню 1 хв. обговорення припиняються і команди відповідають. Якщо команда відповіла невірно , то інша команда може заробити собі додатковий бал за вірну відповідь. В цьому конкурсі кожна вірна відповідь команди оцінюється 3 балами.

Завдання для 1 команди.

1.В цьому кліматичному поясі панують знижений атмосферний тиск та вологе повітря. Сонце тут знаходиться високо над горизонтом, що сприяє високим температурам повітря, а завдяки переважанню висхідних повітряних потоків та впливу вологих океанічних повітряних мас, що надходять із пасатами, у цьому поясі випадає багато (1000-3500мм.) опадів.

Відповідь: екваторіальний кліматичний пояс.

2.Ця невеличка тварина-гризун. Має красиве пухнасте хутро. Мешкає в гнізді, яке влаштовує в дуплі дерева. Живиться насінням хвойних дерев, жолудями, грибами і ягодами. Робить запаси на зиму. Розповсюджена по всьому світу, крім Австралії та Південної Америки.

Відповідь: білка.

Завдання для 2 команди.

1.Цей океан справедливо називають Великим. Він може вільно вмістити в собі всі материки і острови землі. Його значна частина знаходиться в жаркому тепловому поясі. В ньому зосереджена найбільша кількість островів.

Відповідь: Тихий океан.

2.Найменший і найкрасивіший по пірєвому покриву птах. Його кінцівки такі маленькі, що він не може ходити. Все своє життя проводить у повітрі, перелітаючи з квітки на квітку. У птаха дуже добре розвинена грудна мускулатура, завдяки якій він легкий і швидкий під час польоту. Довгий, тонкий язик закінчується двома трубочками, якими птах п’є нектар.

Відповідь: колібрі.

Завдання для 3 команди.

1.Це області високого тиску, що перебувають під впливом стокових вітрів. Температура повітря рідко піднімається вище 0. Тут завжди холодно і сухо. Про який кліматичний пояс йдеться мова?

Відповідь: Арктичний і Антарктичний кліматичні пояси.

2.Це хвойне вічнозелене дерево. Має прямий стовбур, висота якого сягає до 30-35 метрів. Світлолюбиве, не боїться холодів, надає перевагу піщаним ґрунтам. Гілки розташовані у верхній частині крони. В нашій зоні утворює ліси.

Відповідь: сосна звичайна.

Завдання для 4 команди.

1.Раніше цей океан називали «Західний». Дослідників вразив його простір та розміри і вони дали йому назву на честь одного з героїв грецької міфології, який утримував на своїх плечах небо.

Відповідь: Атлантичний океан.

2.Це гігантські (до 15 м. заввишки) багаторічні трави. Листки їх також величезні: 6 м. завдовжки і 1 м. завширшки. Росте надзвичайно швидко: через 10 місяців посаджена рослина вже дає плоди. Кожний пагін приносить плоди тільки 1 раз. Потім він гине, а від кореня відростають нові пагони. Багато видів розцвітають вночі й запилюються кажанами.

Відповідь: банан.

(журі підводить підсумки 2 конкурсів)

Ведучий: А зараз на вас чекає конкурс кросвордистів. На протязі 5 хвилин кожна команда повинна розгадати кросворд «Африка».

За вірно розгаданий кросворд команда отримує 5 балів.

Кросворд «Африка»

1.Острів в Індійському океані.

2.Крайня точка на сході Африки.

3.Найбільша пустеля Африки.

4.Африканська країна-країна пірамід.

5.Перешийок, який з’єднує Африку і Євразію.

6.Напівострів у східній частині Африки.

Відповіді до кросворду: 1.Мадагаскар, 2.Расгафун. 3.Сахара, 4.Єгипет, 5.Суецький, 6.Сомалі.

Ведучий: А ми під час змагання кросвордистів пограємо з вболівальниками. Оголошується конкурс «Відгадай мелодію».За кожну вірно відгадану мелодію чи пісню вболівальники заробляють для своєї команди 1 бал. (звучать відомі мелодії про чарівну природу України).

Ведучий: Вболівальники і журі гарно попрацювали. А ми переходимо до наступного конкурсу. Оголошується конкурс «Давайте поміркуємо». Для цього конкурсу команди повинні за 4 хвилин скласти 2 запитання для команди супротивників і запропонувати їм. Якщо одна із команд гравців не зможе дати правильну відповідь, то інша команда може заробити додатковий бал за вірну відповідь. На обмірковування правильної відповіді командам дається по 1 хвилині. За кожну вірну відповідь команда отримує по 3 бали. Почали.

Ведучий: А я знову наближаюсь до вболівальників і пропоную їм прийняти участь в конкурсі «Поетичні нотки». Спілкування з природою надихало поетів, художників, музикантів. Скільки чудових віршів написано про рослини і тварини. Вам пропонується згадати такі вірші і прочитати нам зараз. За кожний вірш вболівальники принесуть своїй команді 0,5 балів.

Ведучий: Закінчився конкурс «Давайте поміркуємо». Ми побачили, що знавці добре володіють додатковим матеріалом з біології та географії, були запропоновані цікаві запитання. І на знавців чекає останній традиційний конкурс «Чорна скринька».

(помічники виносять чорну скриньку і ставлять перед знавцями на окремий столик). Командам необхідно пізнати об’єкт, який знаходиться в скриньці по тексту, який я зараз зачитаю. На обмірковування командам надається 1 хвилина, але якщо команда раніше впізнала об’єкт, то капітан команди сповіщає про це за допомогою дзвіночка, який є на кожному столі. Відповідають команди по черзі, починаючи з тієї, яка першою задзвонила. За вірну відповідь команда отримує 3 бала.

1.Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди, цинги, захворювань печінки та нирок, базедової хвороби, захворювань очей, тощо. Відвари його лушпиння застосовували для укріплення волосся та знищення лупи. Жодна господарка в найбіднішому домі не могла обійтися без нього. Його називали овочем бідняків.

Відповідь: цибуля.

2.Ця сільськогосподарська рослина відома з давніх часів. Вже в Ізборнику Святослава, датованого 11 століттям, згадується про цю рослину. Слов’янський народ не тільки покращив способи вирощування цієї рослини, але й вивів нові сорти, використовував нові способи переробки і зберігання – квашення. Олександр Македонський наказував годувати своїх воїнів цією рослиною і це надавало їм хоробрості, сили, витримки. В Давній Греції вважалось, що ця рослина містить в собі сім благ: гаряче і холодне; сухе і вологе; солодке і гірке, а також гостре. Давні Греки говорили: «З’їси її перед тим, як пити – не оп’янієш, з’їси потім – хміль прогоне».

Відповідь: капуста

3.Цей овоч – ласощі і ліки. Його високо шанували, йому поклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його при різних захворюваннях. Якщо й приймали ліки, то не в таблетках, а у вигляді цього овочу, головним багатством якого каротин.

Відповідь: морква.

4.В наш час буде дивним, якщо ви подаруєте кому-небудь букет із квітів цієї рослини . А в 17 столітті такі букети вважались розкішними. Фіолетовими або рожевими квітами цієї рослини прикрашали зачіски королев і петлиці камзолів придворних. Батьківщина рослини – узбережжя Чілі і гори Перу. Європейці не знали цю рослину до 1665 року, тобто до відвідування Південної Америки іспанцями. Привезену із Америки рослину спочатку вирощували як декоративну рослину, прикрашуючи нею клумби. І тільки наприкінці 17 століття її стали вирощувати як сільськогосподарську культуру. В нашу країну її завезли з часів Петра 1.

Відповідь: картопля.

Кiлькiсть переглядiв: 145

Коментарi